Østfold flyttebyrå

  • Fikk hus delvis ødelagt av nedbør - får ikke svar hos forsikringsselskapet  Geir Jørgensen mener han ifølge forsikringskontrakten har rett på erstatning, men ett år har gått og han har fortsatt ikke fått noe svar fra Segurcaixa Adeslas.

Fikk hus delvis ødelagt av nedbør - får ikke svar hos forsikringsselskapet 

Geir Jørgensen har i ett år prøvd å få erstatning fra forsikringsselskapet til CaixaBank etter at den nyrenoverte underetasjen i huset hans ble ødelagt etter all nedbøren i januar i fjor.

LA NUCIA

Til tross for gjentatte henvendelser til forsikringsselskapet har han ikke kommet noen vei.

For snart fem år siden kjøpte Jørgensen seg et hus i La Nucia, som han renoverte. Han stortrivdes i sin nye bolig og livet var godt. Men etter all nedbøren i januar i fjor, som gjorde store skader på huset, har tilværelsen vært fylt med fortvilelse og irritasjon.

– Jeg forstår det slik at jeg har krav på erstatning, men ingenting blir gjort. Det er en vanskelig situasjon, for selv om jeg snakker litt spansk, forstår jeg veldig lite av det som blir sagt om saken. Eva Froberg hos CaixaBank, hvor jeg skrev forsikringen, har vært mellomledd, men i det siste får jeg heller ikke noen klare svar fra henne. Jeg lurer nå på om forsikringsselskapet utnytter situasjonen, og prøver å komme seg fra ansvaret for å unngå å betale erstatning.

Mens regnet stod på i fjor, gikk Jørgensen ned i underetasjen for å se på TV. Det var da han oppdaget at gulvet var fylt med vann. 
– Det var minst 2 cm vann der. Det lak fra taket, og det dryppet ned på et bord hvor det lå en iPad, som også ble ødelagt. Jeg har revet opp nylagt laminatgulv og gravd vekk marmor og betong for å legge dragere og lage krypkjeller med drenering. Det står ennå mye arbeide igjen. 

Det første Jørgensen gjorde etter at han oppdaget skaden var å kontakte Froberg hos CaixaBank, siden det var hun som hadde ordnet forsikringen for ham.
– Jeg hadde opprinnelig en annen forsikring, men Eva byttet den, egentlig uten mitt samtykke. Jeg hadde ikke gitt noen beskjed om at jeg ville bytte selskap, men hun fylte ut papirer og sa jeg skulle skrive under. Men jeg syntes det var greit, for hun snakker jo svensk tenkte jeg, og det var en fordel om noe skulle oppstå. 

Ifølge Jørgensen var han innom CaixaBank og Froberg flere ganger etter at skaden oppstod. Der fikk han beskjed om at han hadde krav på erstatning, men frem til i dag har ingenting skjedd. 
– Det verste er at forsikringsselskapet også sier til Eva at de har vært her på befaring to ganger, men det er ikke sant. Jeg føler at jeg blir holdt for narr. Når jeg ringer banken nå, legger de bare på. Det er så frustrerende. Jeg lurer på om dette kan ha skjedd med flere utlendinger som ikke snakker språket. 

Da Vikingposten tok kontakt med Eva Froberg hos CaixaBank for å få bekreftet Jørgensen sine uttalelser, fikk avisen beskjed om at hun ikke kunne kommentere saken. Da Vikingposten spurte om hun kunne oppgi et navn og telefonnummer avisen kunne ringe til, henviste hun til bankens webside. 
Vikingposten tok kontakt med Segurcaixa Adeslas, og la igjen beskjed, men vi har ikke fått noe svar fra forsikringsselskapet.

Denne saken handler om

Kommentarer



På forsiden akkurat nå

Reise

Bolig

Helse og forbruker

  • Tips, ris eller ros?

    Telefonnummer (+34) 966 708 140
    Epost: red@vikingposten.no
    Kontorer: Torrevieja og Alfaz del Pi

  • Redaksjon

    Redaktør Terje Aspdahl, (+34) 630 971 455

  • Annonser

    Ta kontakt med markedsansvarlig Jeanette Pettersson for annonsetilbud på nett eller i avis:
    (+34) 667 640 552
    Epost: jeanette@vikingposten.no