Østfold flyttebyrå

  • Norsk par føler seg lurt av banken Kåre Ask har to vitner på at beløpet ble trukket på kontoen, men ikke utbetalt da han og kona skulle ta ut penger i denne minibanken.

Norsk par føler seg lurt av banken

 Pengene ble trukket fra konto - fikk ikke beløpet utbetalt.

ALBIR

Da Kåre Ask og kona gikk i minibanken for å ta ut penger, fikk de seg en overraskelse. Pengene ble trukket på konto, men ble ikke utbetalt.

Ekteparet bor i Albir, og har brukt minibanken før uten at det har bydd på problemer. Men da de var der i november i fjor for å ta ut kontanter, kom ikke pengene ut av maskinen.


– Kona mi skulle ta ut 140 euro. Hun gjorde som hun pleier, men pengene ble ikke utbetalt. Da brukte jeg et annet kort for å sjekke at det ikke var satt inn noen utbetalingsperre. Alt fungerte som det skulle, og jeg fikk korrekt utbetalt de 70 euro som jeg ønsket.

Samme dag sendte han en klage til SpareBank1, som videresendte den til VISA. Den 16. januar kom det svar om at alt var i orden, at alt hadde blitt riktig utført av banken i Spania. Kåre skjønte ingenting og tok kontakt direkte med den spanske banken Popular, som stod på sitt.

Trenger du leiebil i Spania? Sjekk tilbudet her - gratis norsk servicetelefon + prisgaranti


– Der hevdet de at 140 euro hadde blitt utbetalt korrekt, og at avstemmingen deres fra minibanken viste det samme.

Det hjalp ikke at det var to vitner til hendelsen. Da Kåre spurte banken om de var interesserte i å snakke med dem, ble han avvist.
- Ett av vitnene var en mann som driver en butikk ved siden av minibanken. Han så alt. Men det brydde banken seg ingenting om. Da jeg sa jeg skulle kontakte Guardia Civil, reagerte de heller ikke. Men han jeg snakket med var veldig høflig, beklaget saken og trodde på det jeg sa, men samtidig hevdet han at banken hadde gjort rett.

Det Kåre synes er litt merkelig er at da ekteparet kom tilbake til Albir etter å ha feiret julen i Norge, hadde nesten alle av de som jobbet i banken i fjor høst blitt byttet ut.
– Hele denne saken er merkelig, og jeg vil gjerne til bunns i den. Det er jo ikke snakk om så mye penger, men det er en prinsippsak.

Da Vikingposten tok kontakt med banken, beklaget de saken, men hevdet at dette ikke er bankens ansvar, men selskapet som eier minibanken.

Denne saken handler om

Kommentarer



På forsiden akkurat nå

Reise

Bolig

Helse og forbruker

  • Tips, ris eller ros?

    Telefonnummer (+34) 966 708 140
    Epost: red@vikingposten.no
    Kontorer: Torrevieja og Alfaz del Pi

  • Redaksjon

    Redaktør Terje Aspdahl, (+34) 630 971 455

  • Annonser

    Ta kontakt med markedsansvarlig Jeanette Pettersson for annonsetilbud på nett eller i avis:
    (+34) 667 640 552
    Epost: jeanette@vikingposten.no