Østfold flyttebyrå

  • Seks råd for en flatere mage

Seks råd for en flatere mage

Det er god hjelp i frukt, grønt og nøtter, må vite. Her er seks råd.

MADRID

Det finnes frukt og grønnsaker med en antiinflammatorisk virkning som nærmest er magisk, skal man tro nettstedet Mujerhoy. Om du inkluderer disse i den daglige dietten din, kan du si farvel til overflødige kilo og en flatere mage, hevdes det.

Dette er «hjelpemidlene» i jakten på en flat mage:

1. Grønn te. 
Det er antioksidantdrikk nummer en og brukes til slanking og å holde den nye vekta. Denne teen inneholder flavonoider og er anti inflammatorisk fra naturens side. Også andre komponenter i den grønne teen hjelper på å redusere magefettet.

2. Mandler og andre nøtter. 
De inneholder fett som er bra for hjertet og hjelper til å øke HDL-kolesterolet (det gode) og er betennelsesreduserende. Avokado og olivenolje inneholder liknende komponenter.

Trenger du leiebil? Søk blant en rekke selskaper her - gratis norsk servicetelefon om det skulle være noe

3. Laks og omega 3-syrer.
En diett med mye omega 3 og lite omega 6 anbefales. Også linfrø og nøtter inneholder omega 3.

4. Hvitløk, kanel, gurkemeie, chili og ingefær. 
De er kraftig anti inflammatoriske og anbefales brukt i matlagingen så ofte som mulig. 

5. Vann.
Å få i seg nok vann er helt essensielt for å unngå betennelser som gift i kroppen forårsaker. Prøv å drikke to liter vann om dagen, litt mer om sommeren og når du trener eller gjør fysiske anstrenglser.

6. Helkorn. 
Det er rikt på fiber og hjelper til å kontrollere insulinrespons i kroppen.

Denne saken handler om

Kommentarer



På forsiden akkurat nå

Bolig

Helse og forbruker

  • Tips, ris eller ros?

    Telefonnummer (+34) 966 708 140
    Epost: red@vikingposten.no
    Kontorer: Torrevieja og Alfaz del Pi

  • Redaksjon

    Redaktør Terje Aspdahl, (+34) 630 971 455

  • Annonser

    Ta kontakt med markedsansvarlig Jeanette Pettersson for annonsetilbud på nett eller i avis:
    (+34) 667 640 552
    Epost: jeanette@vikingposten.no