Østfold flyttebyrå

  • Tegnet full forsikring, men får ingen hjelp Göran og Joanna Kristersson hevder de har sendt dokumentasjon på vannlekkasjen til Caser Seguros tre ganger og kan ikke forstå hvorfor forsikringsselskapet benekter at de har mottatt noe. 
  • Tegnet full forsikring, men får ingen hjelp
    Joanna Kristersson viser hvor vannlekkasjen startet. Det er bare 30-40 centimeter fra inngangsdøren, og paret fikk først til svar at lekkasjen ikke ville bli dekket av forsikringen fordi den hadde skjedd utendørs. 

Tegnet full forsikring, men får ingen hjelp

Det er flere som har hatt trøbbel med forsikringsselskapene her langs kysten. Bare spør Joanna og Göran Kristersson.

 

TORREVIEJA

Vikingposten har tidligere skrevet om Bruno Kristoffersen som følte seg lurt av Caser Seguros da han i månedsvis prøvde å få utbetalt sin rettmessige erstatning. Etter at svenske Joanna og Göran Kristerssons fikk vannlekkasje utenfor inngangsdøren sin, har også de hatt utfordringer med samme forsikringsselskap.

Det startet i januar da paret fikk en regning fra vannleverandøren Agamed som var på nesten 900 euro. Da var de i Sverige, derfor tok de kontakt med Agamed for å finne ut hvorfor regningen var så dyr. Til svar fikk de at det kunne dreie seg om en vannlekkasje, og at de burde si i fra til forsikringsselskapet.

– Vi tegnet forsikring på boligen gjennom Bankia (tidligere BMN), og de anbefalte Caser Seguros. Der har vi full forsikring, så vi tenkte at dette ville ordne seg ganske så raskt. Banken kontaktet forsikringsselskapet for oss. De sa at vannlekkasjen ikke var dekket av forsikringen siden den ikke hadde skjedd innendørs. Lekkasjen var bare 30-40 centimeter fra inngangsdøren, og hadde vi ikke kontaktet en rørlegger tidsnok ville det blitt store vannskader, både innendørs og til naboen, forteller paret oppgitt.

Trenger du bil i Spania eller Skandinavia i sommer? Gjør et søk her - gratis norsk servicetelefon + prisgaranti

Likevel skulle de sende inn all dokumentasjon og bilder til banken, slik at banken kunne sende disse videre til Caser Seguros. Paret har senere kontaktet forsikringsselskapet direkte.

– Vi har sendt dette hele tre ganger fordi Caser Seguros påstår at de ikke har mottatt det. Vi har også prøvd å ringe dem, men mannen i andre enden snakket så fort og uforståelig. Siden 28. februar har vi ikke fått svar fra forsikringsselskapet på noen måte, sier Joanna Kristersson.

Paret synes derimot at Agamed har vært til stor hjelp hele veien. De slo av 200 euro på vannregningen da de mottok dokumentasjon på at det dreide seg om en vannlekkasje, men fordi paret måtte få en rørlegger til å få fikset denne, har de nå betalt til sammen 990 euro.

– Det verste er selve behandlingen vi har fått fra forsikringsselskapet– og ikke det at vi har tapt mye penger. Hele situasjonen gjør meg opprørt. Vi er jo her bare tre til fire måneder om vinteren, derfor tegnet vi full forsikring. Når ikke det en gang hjelper, hva har man forsikringen til da? Vi ønsker bare en dialog med Caser Seguros og er ikke ute etter å provosere, sier Joanna Kristersson.

Les også: Geir fortsetter kampen mot sitt forsikringsselskap

Caser Seguros  hevder at de ikke har mottatt regning på reparasjonen av vannlekkasjen, derfor har de heller ikke utbetalt noen forsikring enda.

– Vannlekkasjen inngår i forsikringen, men da vi ikke mottok noe regning på reparasjonen, stoppet vi der. Vi ber Joanna og Göran Kristersson sende den til oss på mail, sier Caser Seguros til Vikingposten.

– Så klart har vi sendt dem regningen. Vi sendte den sammen med de andre dokumentene og bildene, men vi får prøve en gang til da, så får vi se hva som skjer, sier Joanna Kristersson.


 

Denne saken handler om

Kommentarer



På forsiden akkurat nå

Reise

Bolig

Helse og forbruker

  • Tips, ris eller ros?

    Telefonnummer (+34) 966 708 140
    Epost: red@vikingposten.no
    Kontorer: Torrevieja og Alfaz del Pi

  • Redaksjon

    Redaktør Terje Aspdahl, (+34) 630 971 455

  • Annonser

    Ta kontakt med markedsansvarlig Jeanette Pettersson for annonsetilbud på nett eller i avis:
    (+34) 667 640 552
    Epost: jeanette@vikingposten.no